![]() |
Rapporter i pdf-format, nedladdningsbara
Nr 1: Att undervisa kvinnliga ingenjörsstudenter, Nr 2: Examination inom ingenjörs-
och civilingenjörsutbildningarna, Nr 3: Varför valde du som du gjorde? Varför valde du inte teknik?, Fredrik Johansson, 1998 (112 kb) Nr 4: Brister, fördomar och förändringsarbete,
Nr 5: En enhetlig ingenjörsutbildning,
Nr 6: Integration of psychology, economy and information technology, Patrick Lambrix, 1998 (129 kb) Nr 7: Laboteket ett laborationskoncept i riktning mot ett ökat studentansvar, Thomas McKelvey, 1999 Nr 8: Förnyelse av trafikutbildningen
vid LTH, Nr 9: Kritiske venner - bruk av interkollegial kritik innen universiteten, Gunnar Handal, 1999 (71 kb) Nr 10: Expresso - examinationsformer som ett sätt att Nr 11: Runestone, an International Student Collaboration Project,
Nr 12: Projektet med datatekniskt basår en analys utifrån ett genusperspektiv, Jeanette Hägerström, 1999 (216 kb) Nr 13: Pedagogiskt utvecklingsarbete
i matematik Nr 14: IT-satsningen inom ingenjörsutbildningen översikt och diskussion, Petra Jönsson och Daniel öst, 1999 (203 kb) Nr 15: Det är inte bara image skäl till kvinnors bortval av ingenjörsutbildning, Fredrik Palm, 1999 (115 kb) Nr 16: Från T4 till högskoleingenjörsutbildning
och Hur få ungdomar att välja det naturvetenskapliga programmet?,
Nr 17: Mekoteket, Karl-Olof Olsson, 1999 Nr 18: Att arbeta med projektledning och inslag av
problembaserat lärande på kurser,
Nr 19: Lära matematik via ett förbättrat skrivande
vid tentamen,
Dessutom har NyIng gett ut två antologier: Människa, teknik, samhälle i
högre teknisk utbildning, 1998
Vad är en ingenjör?, 1998
En fotoutställning med namnet Universitetets lärmiljö har producerats av Johan Näslund på uppdrag av NyIng och Centrum för universitetspedagogik (CUP) vid Linköpings universitet. Utställningen kan lånas från CUP fr o m april 1999. |
|
![]() |