OBSERVERA!! Dessa sidor är numera utdaterade. Kursens websidor finns i Lisam.
Institutionen för systemteknik
Göm meny

Leveranser och Deadlines 2022

Nedan finns alla leveranser i projektet i en samlad lista.

HT1

1/9:
  • Projektgruppen ska vara formad och projektuppgift ska vara vald.
    Detta sker vid föreläsning 2.

8/9, kl 16.00:
  • Första versionen (ver 0.1) av kravspecifikationen ska vara klar.
    Kravspecifikationen ver 0.1 lämnas in till beställaren.

15/9, kl 16.00:
  • Slutgiltig verion (ver 1.0) av kravspecifikationen ska vara klar. OBS, ofta krävs ett par iterationer innan beställaren godkänner den.
    Kravspecifikationen ver 1.0 lämnas in till beställaren.

22/9, kl 16:00:
  • Första versionen (ver 0.1) av projektplan, tidplan och systemskiss ska vara klar.
    OBS: Lämna in tidplan som excel-dokument, övriga som PDF-dokument (dvs, som separata filer) till beställaren.

29/9, kl 16.00:
  • Slutgiltig version (ver 1.0) av projektplan, tidplan och systemskiss ska vara klar.
    OBS: Lämna in tidplan som excel-dokument, övriga som PDF-dokument (dvs, som separata filer) till beställaren.

6/10, kl 16.00:
  • Första versionen (ver 0.1) av designspecifikationen ska vara klar. Det är en fördel att lämna in designspecen tidigare, då det ofta tar ett par iterationer innan den godkänns. Glöm ej att kontrollera med checklistan så att ni har med allt.
    Designspecifikationen ver 0.1 lämnas till handledaren.

13/10, kl 16.00:

  • Designspecifikationen (ver 1.0) ska vara godkänd av handledaren (informell BP3). Då designspecifikationen är godkänd får ni tillgång till MUXEN (vanligen tidigast första dagen i HT2).
    Designspecifikationen ver 1.0 lämnas till handledaren.

HT2

  • En tidrapport ska lämnas senast kl 16.00 vid följande datum:
    31/10, 7/11, 14/11, 21/11, 28/11, 5/12 och 12/12.

  • En avslutande tidrapport ska lämnas in senast kl 16.00 21/12.

Tidrapporten består av två delar. En uppdaterad tidplan och en kort skriven rapport som svarar på tre frågor.

Uppdaterad tidplan : Arbetad tid redovisas veckovis under fliken Summering GruppTid i tidplanen. Tidplanen ska modifieras de veckor då arbetad tid inte stämmer med planerad tid. Lämna in tidplanen genom att varje vecka skapa en kopia av tidplanen med nytt filnamn där vecknummer för den gångna veckan framgår, t ex Tidplan_v43.xlsx, och lägg in filen tillsammans med dokumentationen i Gitlab.
Skriven rapport : Varje vecka ska också en tidrapport som svarar på följande frågor lämnas in i Gitlab:
  • Vilka framsteg har gjorts sedan förra tidrapporten?
  • Finns det några problem?
  • Vad ska göras under den kommande veckan?

Kopiera filen Tidrapport.md och lägg in den tillsammans med dokumentationen i Gitlab. Det är en textfil skriven med MarkDown som enkelt kan redigeras direkt i Gitlab (om man vill). Uppdatera filen Tidrapport.md varje vecka.

14/12, kl 16.00:
  • Teknisk dokumentation och Användarhandledning (ver 1.0) ska vara klar, och inlämnad till beställaren.

Senast arbetsdagen innan er redovisning:

  • Verifiering av kraven (BP5). Bör dock ske i god tid innan redovisningen. Utan detta beslut får ni inte leverera!

19/12:

20/12:

21/12:

  • Efterstudien ska vara inlämnad till beställaren. Mall för efterstudien finns Här.

21/12:

  • Utrustningen ska vara återlämnad.


Informationsansvarig: Anders Nilsson
Senast uppdaterad: 2022-11-08